2013. október 14., hétfő

Gyönyörű ősz

Vasárnap, ebéd utáni, „hirtelen felindulásból elkövetett” kirándulás.

Annyira szép volt az idő, hogy elcsábultunk.
Kissé párásnak tűnt a táj, gondolkodtam is, hogy miféle panorámához lesz így szerencsénk, de mire Varbóra értünk, a Nap és szél eloszlatta a homályt.

Kabát, pulóver... nem nagyon kellett! :))
Őszi színekben tobzódott hegy, arany, bíbor, zöld, néhol apró lila virágok pontozták a képet, a máskor annyira nem szeretett kökénybokrok is barátkozó hangulatban, gyümölcsöktől roskadozva nyúltak utánunk (hiába, mindig van egy olyan érzésem, hogy ezek el akarnak kapni, annyira csimpaszkodnak).

Tűz
Kökény, másként
Néhány száz métert jelzett a gé(p), amikor a tölgyesben kóborló párra felfigyeltem.
- Túrázók - gondoltam, és szorgalmasan kapaszkodtunk tovább, a fák pedig a legkisebb fuvallatra is makk-záporral szórakoztattak bennünket. Hanem ahogy a doboz közelébe értünk, a „túrázók” is közelebb értek, szemlátomást célirányosan ugyanoda igyekeztek, mint mi.

Meglep, amikor ilyen, látszólag emberektől távoli helyeken hozzánk hasonló játékosokkal futunk össze. Tudom, több ezer kesser járja az országot, mégis, hogy valaki pont akkor, pont ugyanott – érdekes.

Mindenfelé panoráma
Fiatal pár, még „kezdők” – höhö, nekem mondták, amikor tavaly a margarin után:)) szaladgáltunk, hogy addiktív a dolog – majd meglátjuk pár hét-hónap elteltével!
Zöld manó :)
Ez a rejtés egy kétpontos „nemmulti”, amíg ballagtunk a hegytetőre a jelszóért, beszélgettünk kicsit, aztán ment mindenki tovább, a maga útján.

Elsősegély készül - ragasztós javítás, nem örökéletű

Érdekes megoldás a maga egyszerű módján, a ládában nincs ott a jelszó, azért meg kell keresni a panorámát. Szerencsére ezúttal a kivételt erősítve nem volt tüdőszakasztó mászás a látvány ára.
Varbó felett

Mézeskalács házikó. Vasorrú nem lakott benne.
Őszi kikerics.
Mérgező, nem kell megenni!
Rég láttunk ilyen színorgiát!
A tó

A második mai ládánk az andókúti volt. „Drive-in”, de csak a tréfa kedvéért, párom azt hitte, majd jól odaautózunk a rejtekhez. Persze nem, csak 500 méterrel odébb parkoltam az autót, a falu szélső utcájába, A TuHu térkép barátságos, dimbes-dombos két kilométernyi ösvényt mutatott, lankákon, réteken, egy kis erdei sétával.

A forrás szépen kiépítve, népszerű is, egy húszfős társaság  szalonnát sütött, gyerekek futkároztak...

A forrásnál

Nem vagy egyedül
...így inkább a fák közt bujkálva közelítettem meg a ládát. Klasszikus, talajmenti odúban rejtőzködött, nem nagyon kellett vadászni rá.

A bükkfa nem a rejtekadó! ;)
Mahóca - Végállomás

Nem nagyon fáradtunk el,  de ez persze nem volt ok, arra, hogy kihagyjuk a varbói cukrászdát!