2012. május 20., vasárnap

Horgászni mentem!

Hát igen, több szerelmem is van:
A régi, megszokott szerető, már ismerjük egymás minden rezdülését, gondolatát, és az új, a lelkes, izzó, izgalmas, felfedezendő. Féltékenyek is egymásra, mindkettő magának akar.
Jó lenne már horgászni egy jót, és "szegedi" vérem hív, tehát az irány a  mindig titokzatos, izgalmas Tisza.
De ha már Tisza, akkor nézzük meg, mit lehet itt kesselni? Mivel éppen kifogytam a flórás pályázatokból, kézenfekvő volt azok közt keresni. Volt is kettő, a tiszadobi Andrássy-kastély és a tiszalöki erőmű arborétuma.

A  hepehupás bükk-hegységi rejtekek után tetszetősnek tűnt a két alföldi helyszín, a pénteki lépcsőzős hegymászástól úgyis izomlázam volt.
Felszerelkeztem hát kétlaki módra:
- Etetőanyag
- kukac
- horgászbot
- akkumulátor
- navigáló kütyük (kettő is, hogy biztosra menjünk)
- akkutöltés
- térképnyomtatás
- elemózsia

A két kütyü közül a telefon a szokásos, a PDA viszont azért kellett, mert ismerem én magunkat. Van olyan Pest-megyei község, ahonnan egyszer alig tudtunk kikecmeregni, szóval híres eltévedők vagyunk mi. Hát, beleírom a helyszínt (de jó, hogy hétféleképpen lehet a koordinátákat írni, rátaláltam nick-névrokonom excel-fájljára, így már a PDA is bevette a célokat.

De, ahogy már megszokhattam (és az olvasóim számíthatnak is rá/rám), semmi nem működött az előre eltervezett módon.

De haladjunk sorjában.

A Miskolc-Tiszadob útvonal nem mérhető az északnyugati átjáró kereséséhez. Csakhogy tudom, hogy nem tudom: Tiszaluc belsejében van egy rész, ahol soha nem találom el elsőre (másodikra-harmadikra?), a tiszai komphoz illetve pontonhídhoz vezető utat. Szoktam ott bolyongani, tétovázni, kérdezősködni, hát erre gondoltam az autós navit, hogy egyszer végre "nyílegyenesen" odataláljak. A "Maaargit" majd szól, hogy "a következő lehetőségnél fordulj jobbra". Csakhogy a hajnali indulás után már látszott, hogy ez az izé vérszemet kapott androidos kollégája vicceitől, ő is próbálkozik. Csak semmi Tiszaluc, "menj Tiszaújváros felé!", Az ördögbe, valami beállítást biztosan benne felejtettem, na mindegy, tudom én az utat, majdcsak rájön ez, ha a közelben leszek... Hát nem jött rá.
Egyszerűbb volt megkérdezni egy biciklis nénit.
Egyszer kipróbálom, a falusiak hátha geo-koordináták alapján is tudják: "Szélesség N 48° 1,231' Hosszúság E 21° 10,945'? Hát a Józsi kocsmájánál fordujjék 270 fokra, haladjék 872 métert...."


GCtdob
 

Na, megvan Tiszadob, megvan a kastély.

 Nagyon szépen rendbe hozott épületegyüttes, de azért látszik, hogy hol apadt el az euro-forrás. A barokk mintájú park azonban - hát az letarolva, a gaz magasabb, mint a labirintus buxusainak csonkjai, szomorú


.Sétálunk azért a kellemes reggeli napsütésben. M. sokallja a sétát, nem gondolta, hogy annyira az erdő mélyén van a rejtés, azért meggyőzöm, könnyű nekem, én láttam a térképet - és hát a g:hu mutatja az utat, hehe. Rendíthetetlen vagyok, a technika igenis barátunk! Mindenesetre most nem visz el a bozótba, megvan a ládika. A tartalma annyira nem lelkesít: a szokásos apróságok mellett van benne szétázott cigi, gyógyszer, rágógumi, korhadt sebtapasz... pedig írja a tízparancs, hogy ezt ne!



Rendet rakunk, indulunk vissza. A holtág partján horgásztábor. Nem túl közlékeny emberek lakják, na ja, a horgászok hallgatag emberek(?), autóik, mellett összkomfortos sátraikban élik életüket (Hm. A kastélyparkba nekem nem lehetett behajtani. De úgy látszik, van az a BMW, amivel lehet...) Fotózkodunk még párat, majd megyünk is Tiszalök felé.



 GCTLOK
NEM ez az arborétum bejárata! :)

Ismerős vidék, jártunk mi már erre, persze akkoriban csak horgászati szándékkal. Azt, hogy arborétum is van errefelé, nem gondoltuk volna. A leírás szerint a szarvasihoz hasonló... hát azért annál kevésbé karbantartott. Érdekes egyvelege az emberi kéznyomoknak és a természet munkájának.



A láda ismét M.-é. Valahogy az ő szeme, szimata villámgyorsan kiszúrja a "nem oda illő" elemeket. Én madarászom, gombászom, virágokat szagolgatok, ő meg előhúzza a ládát valami nem létező helyről. 
Sárga gévagomba

Kesser

"azt írja, 31 m Északra..."

Jó ez!

Ez is megvolna.  Már csak horgászni "kell", hogy teljes legyen a mai program. Letelepszünk egy nyaraló-telep mellett,
 és hát a peca sem múlik el eredménytelenül.



A hazaút szinte eseménytelen volt: A pusztában egy gólya vadászrepülőként kezdte üldözni az autónkat (Hitchcock-i jelenet volt), megint rossz felé kanyarodtunk Tiszalucon, hangosan röhögve a saját ügyetlenségünkön, de szerencsére minden út Miskolcra vezet. A navi-gépeket már be sem kapcsoltuk. Szerintem tökéletesen elkormányoztak volna bennünket - Tiszaújvárosba.


:))

1 megjegyzés:

Szólj hozzánk!